vineri, 13 aprilie 2012

Pasca




Anul acesta este prima data cand fac,prepar,coc o Pasca.M-am documentat eu pe ceva site-uri(pasca cu aluat,pasca fara aluat,vedeam si visam numai Pasca in fata ochilor) plus un tel la mama mea si m-am pus pe treaba. In unele retete fetele pun praf de copt in crema...De Ce??? ma rog,eu nu am pus pt ca nu i-am gasit rostu' asa ca am smuls o carte din raft si am inceput sa caut un aluat care sa fie usor de facut,cu crema am avut putina bataie de cap,nu eram hotarata....pana la urma am facut ceva dintr-o placinta de branza clasica nemteasca si ceva de la pasca noastra,acum sa vedeti si voi ce minunatie mi-a iesit...

Inainte sa incepem punem 150 gr stafide la imbatat in rom pentru min o ora
Blat:
300 gr faina
Coaja de la o portocala
un ou,care a stat 30 min la temp camerei inainte sa il folosesc
200 gr unt taiat cuburi(rece)
Punem toate ingredientele intr-un bol si framantam pana obtinem un aluat omogen.Facem din el o bila si il punem intr-o folie de bucatarie.Se pune in frigider pt 30 min.
Incingeti cuptorul la 180 C timp de o jumatate de ora.
Crema:

800gr branza proaspata de vaci pe care o scurgem de zer daca are
200 gr de smantana mai grasa
1 plic budinca de vanilie,praf
5 oua
2 linguri gris
150 gr zahar
coaja de la o lamaie
3 plicuri de zahar vanilat
Intr-un bol punem 5 galbenusuri si zaharul,mixam la viteza medie 3 min,acum adugam;branza,budinca praf,gris,zahar vanilat si samntana,amestecam din nou pt 4 min.Batem spuma albusurile si se incorporeaza in compozitie amestecand de sus in jos
Se adauga  stafidele pe care le-am scurs si se ameteca din nou cu o lingura.
Scoatem aluatul din frigider si il intindem pe un blat de lucru presarat cu faina.Intindem aluatul in forma tavii(eu  am folosit rotunda cu pereti detasabili)si il asezam cu degetele inclusiv pe margini,intepam cu furculita pe alocuri.


Turnam crema peste aluat si bagam Pasca la cuptor pentru o ora,este gata cand devine aurie( va fi la mijloc putin mai moale,nu este bai...asa trebuie sa fie,cand se raceste se intareste uniform) .Stingem focul si o mai lasam in cuptor inca 10 min,o scoatem afara si avem voie decat sa o mirosim pentru urmatoarele ore :) Inainte sa o taiem vom astepta min o ora.
Paste Fericit!












3 comentarii:

  1. Arata foarte bine si e pe gustul meu:))multaaaaaa branza si putin aluat:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim pentru reteta! M-a convins prezentarea si faptul ca e bogata in crema asa cum s-a scris si mai sus, asa ca am copt-o de Paste. Am prezentat-o la masa impreuna cu pasca unei prietene care era mult mai dulce si care parca a placut mai mult.
    Parerea mea:
    *minusuri- blatul nu are deloc zahar si a lasat putin cam multa grasime dedesubt, chiar daca am folosit un unt slab; crema este si ea foarte putin dulceaga, pentru iubitorii de dulciuri cu siguranta mai trebuie zahar (mai ales ca nici plicul de pudding nu contine zahar). *plusuri- foarte aratoasa, bine inchegata, usor de facut, daca o uiti putin mai mult in cuptor nu e grav (la mine era maro inchis deasupra si totusi nu avea gust de ars), oarecum dietetica, pentru multi poate sa fie chiar perfecta la gust asa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Miruna ma bucur tare mult ca ai incercat reteta si apreciez parerea ta cu minusuri si plusuri.Aceasta reteta este mai mult o prajitura,pasca originala se face cu aluat de cozonac care are in jur de 200-300 gr de zahar si daca mai puneam si in crema 150 gr zahar pentru mine era f. dulce dar gusturile nu se discuta,nu? :) Asa cum ai spus si tu,pentru iubitorii de foarte dulce cu siguranta mai trebuie zahar.
    O portie din aceasta 'pasca' are 560 de calorii

    RăspundețiȘtergere